DutchForces
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Richtlijnen voor het raiden (ICC10)

2 plaatsers

Ga naar beneden

Richtlijnen voor het raiden (ICC10) Empty Richtlijnen voor het raiden (ICC10)

Bericht  Timmetje zo jul 25, 2010 12:06 am

Ben ik klaar voor ICC10? Als je jezelf die vraag stelt luidt het antwoord hoogstwaarschijnlijk: ja. Desalniettemin kan het geen kwaad om wat extra kennis op te doen en als ik om me heen kijk in de guild zijn er zeker een aantal mensen die behoefte hebben aan een of meerder punten in onderstaande richtlijnen. Dit is vooral bedoeld voor mensen die beginnen met raiden, maar misschien dat wat meer ervaren raiders hier ook nog het een en ander uit kunnen halen. Heb je er wat aan, prima! Zo niet, dan niet! Smile

1. Gear
2. Gems
3. Enchants
4. Consumables
5. Spec en rotaties
6. Add-ons
7. Houding

1. Gear
Het allerbelangrijkste: steek er wat tijd en moeite in. Als je uiteindelijk succesvolle runs wilt doen zal jij, en ieder ander in de raid, zorgvuldig aan zijn of haar gear hebben moeten gewerkt. Dan heb ik het niet alleen over de tijd die je kwijt bent aan het runnen van heroics om emblems te farmen, maar ga op internet zoeken wat de gear is die je nodig hebt en hoe je er aan kunt komen. En alsjeblieft, ga geen tijd steken in PVP items (eventueel kan het voor dps en healers soms wel zinvol zijn om een enkel pvp item te dragen) Tegenwoordig gebruikt iedereen gs, zelf ben ik er geen groot fan van. Ik raad dan ook aan om een site als www.wow-heroes.com te gebruiken om je gear te evalueren. Wow-heroes.com geeft ook aan of je de juiste gems en enchants hebt gebruikt, daarover in de volgende chapters meer.

2. Gems
Nog steeds zijn er veel mensen die het gemmen van hun items gewoonweg niet serieus nemen. Tegen de tijd dat je er aan denkt om ICC10 te gaan doen, verdient je gear niets beter dan de beste gems. Dus geen blauwe gems meer, louter epics. Geen gezeur over ik heb er geen gold voor, je bent gewoon lui als je blijkbaar in goldgebrek zit en niet elke dag even drie kwartier de tijd neemt om je argent dailies te doen.
Wat praktischere zaken dan; Zorg dat je de juiste meta gem kent voor je class en role (vaak heeft je helmet een meta slot) en zorg dat je weet welke kleuren gems je nodig hebt om deze meta te activeren. Als je ICC10 wilt gaan doen ben ik van mening dat je de juiste caps moet hebben gehaald, voor tanks is dit bijvoorbeeld defense, maar als je voor jouw class en role bijvoorbeeld hit capped moet zijn, zorg dan dat je weet wat deze cap is en dat je hier aan zit. Omdat ik vrijwel geen kennis heb van andere classes dan tanks, neem ik tanking als voorbeeld. Als tank MOET je de 540 defense cap (geldt niet voor druids) hebben gehaald voor je kan gaan raiden (niet alleen ICC, álle raids vereisen deze cap). Vaak is dit geen probleem en haal je deze cap makkelijk door alleen al de stats van je items. Mocht dit echter niet het geval zijn, zorg dan dat je zo gaat gemmen en enchanten dat je deze cap wel haalt, voordat je gaat gemmen voor, in dit geval, stamina.
Ja, gemmen kan aardig wat gold gaan kosten, maar ik heb het altijd prima gered en heb eigenlijk nooit andere inkomsten gehad dan de argent dailies. Dus als ik het kan, moet iedere idioot het kunnen.

3. Enchants
Eigenlijk geldt hiervoor grotendeels hetzelfde als voor het gemmen. Zorg er simpelweg voor dat je de juiste enchants op je items hebt om je vereiste caps te halen en bezuinig niet. Dus steek wat tijd in google om uit te zoeken welke enchants geschikt en/of nodig zijn (als je dit nog niet weet uiteraard) en zorg dat je de juiste reputation hebt bij de juiste factions om de head en shoulder arcanums te krijgen die je nodig hebt.

4. Consumables
Foods, flasks, potions etc. Vaak is er in raids wel een fish feast beschikbaar, je kunt hier echter niet op rekenen dus zorg dat je je eigen foods bij je hebt. Zoek uit welke foods passen bij jouw class, role en speelstijl en zorg dat je altijd een voorraadje bij je hebt als je gaat raiden. Je kan geld besparen door zelf cooking te lvlen, maar (zoals een lui iemand als mezelf betaamt) kan je het ook gewoon voor veel te veel gold van de AH halen. Om maar weer mijn eigen situatie als voorbeeld te gebruiken. Als tank zijnde gebruik ik 2 verschillende soorten foods: Dragonfin Filet met +40 str en stam voor threatfights (trash mobs) of Blackened Dragonfin Filet met +40 agi en +40 stam voor de bosses en taaie mobs waar avoidance en Effective Health belangrijker zijn.
Flasks. Ook hiervan zijn er voor iedere class en role wel geschikte opties te vinden. Effects van flasks duren 1 uur en verdwijnen niet na death, dus zorg gewoon dat je er een stuk of 3 bij hebt als je een lange raid gaat doen. Zelf gebruik ik Flask of Stoneblood voor 1300 extra hp.
Tot slot nog de potions. Potions zijn minder belangrijk, maar als je serieus gaat raiden helpen alle kleine beetjes. Potions moet je meer zien als cooldown abilities, maar dan uit een flesje. Ikzelf gebruik Indestructible Potion voor een 3500 armor buff voor 2 mins. 3500 armor voor 2 mins is voor een tank best veel. Door de mechanic van dit soort potions kan je er maar 1 per fight gebruiken, daarom giet ik er vlak voor elke boss fight een naar binnen en heb ik tijdens de boss fight dus een extra cooldown om te gebruiken als er problemen lijken te ontstaan.

5. Spec en rotaties
Dit lijkt misschien overduidelijk, maar als ik om me heen kijk in de wondere wereld die World of warcraft heet zie ik maar al te vaak mensen die ICC10 raiden zonder hun class te begrijpen. Dat wil zeggen dat ze niet de optimale talentbuild gebruiken en, vaker voorkomend, niet de optimale rotatie. ZORG DAT JE JE CLASS KENT! Struin het internet af naar class forums om meer informatie te vinden over de beste rotaties en talentbuilds. Er zijn heel veel gestoorde mensen die ontzaglijk veel tijd hebben gestoken in het tot op duizendsten uitrekenen van dit soort dingen. Maak gebruik van die informatie! Ik zeg niet dat iedereen dezelfde spec moet hebben, maar als je iets anders gaat doen dan iets waarvan bewezen is dat het werkt, zorg dan in ieder geval dat je weet waar je mee bezig bent.

6. Add-ons
Zorg dat je de add-ons hebt die je nodig hebt om te raiden. Een overduidelijke is Deadly Boss Mods, raiden zonder DBM zou verboden moeten worden, maar als je het toch doet zorg dan dat je de fights tot in de puntjes kent. Verder is een threatmeter zoals omen eigenlijk verplichte kost voor iedereen. Maar goed, welke add-ons iedereen gebruikt is in wezen zijn of haar zaak, zolang het niet (of wel) hebben van addons de raid maar niet in gevaar brengt.

7. Houding
Houding, mentaliteit, instelling, hoe je het ook wilt noemen. In mijn ogen misschien wel de belangrijkste van allemaal. Niets zal je sneller een kick opleveren, zij het in PuGs of guildruns, dan een slechte houding.
LUISTER als er aanwijzingen worden gegeven of tacts worden uitgelegd. Als er wordt gewiped omdat je een fout maakt; ongelukjes gebeuren. Als er wordt gewiped omdat je niet weet wat je moest doen terwijl het net is uitgelegd ben je gewoon een ontzettende lul.
Zorg dat je de boss tacts weet voordat je aan n raid begint. Er zijn talloze video’s te vinden voor welke boss dan ook. Op youtube hoef je slechts de naam van de boss in te typen en je vind meer dan genoeg. Het getuigt dan ook van luiheid als je niet tenminste een oppervlakkige kennis van elke encounter hebt. Natuurlijk is een video kijken niet hetzelfde als een encounter meemaken, maar het helpt zeker.
Gedraag je niet asociaal. Leave niet na een wipe, ga geen raidmembers beledigen of uitschelden en ga je vooral niet gedragen als een ontzettende pro die het allemaal wel weet en de rest ontzettende ‘nabs’ vindt. (En áls je dan mensen voor noobs uit ga maken spel het dan alsjeblieft niet als ‘nab’ -.-)

Samenvattend valt te zeggen dat het misschien gaat om kleine zaken, maar samengevoegd is het toch allemaal wel erg belangrijk. Tuurlijk gaat een gem of een enchant of een flask het verschil niet maken, maar voeg het allemaal samen en het vormt een wezenlijk en onmisbaar gedeelte van het spel. O, en het blijft maar een spelletje hè, dus HAVE FUN! Smile


Laatst aangepast door Timmetje op zo jul 25, 2010 12:10 am; in totaal 2 keer bewerkt

Timmetje

Aantal berichten : 18
Registratiedatum : 18-06-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Richtlijnen voor het raiden (ICC10) Empty Credits

Bericht  Timmetje zo jul 25, 2010 12:08 am

Credits voor het idee en de lay-out gaan naar Hocken op http://forums.worldofwarcraft.com/thread.html?topicId=25968991054&sid=1 De inhoud: een beetje van Hocken en een beetje van mezelf.

Timmetje

Aantal berichten : 18
Registratiedatum : 18-06-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Richtlijnen voor het raiden (ICC10) Empty RE: Richtlijnen voor het raiden (ICC10)

Bericht  Appieschaap zo jul 25, 2010 12:23 pm

Agreed Very Happy
Appieschaap
Appieschaap

Aantal berichten : 13
Registratiedatum : 14-05-10
Leeftijd : 42
Woonplaats : Hermalle-sous-Argenteau

Terug naar boven Ga naar beneden

Richtlijnen voor het raiden (ICC10) Empty Re: Richtlijnen voor het raiden (ICC10)

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum